VÄra villkor Àr uppdelade i tre delar. En del för service, en för köp i webbshop och en för försÀljning till oss

Villkor för köp av produkter i webbshop

GÀller vid köp av mobil, surfplatta, reservdel, tillbehör och verktyg

  1. Texexperts sparar uppgifter om kunder i syfte att kunna fullgöra garantiÄtaganden, göra utskick av nyheter samt enkÀtundersökningar om kundnöjdhet.
  2. Öppet köp gĂ€ller i 14 dagar.
  3. Vid reklamation eller för att nyttja Ă„ngerrĂ€tt ska du i första hand anvĂ€nda lĂ€nken i ditt bekrĂ€ftelsemail för att skapa returen sjĂ€lv. I andra hand kan du kontakta oss pĂ„ info@phonehero.se eller ringa 08 – 12 411 411.
  4. Vid retur pga. “Öppet köp” Ă„terbetalas hela beloppet minus 99kr inkl. moms för fraktkostnader. Varor med statusen “Ny i kartong” som returneras för öppet köp fĂ„r ett avdrag pĂ„ mellanskillnaden mellan “Ny i kartong” och “Klass A”. Detta belopp Ă€r för de flesta modellerna ca 100 – 1400 kr.
  5. Enheten sÀljs med 12 mÄnader garanti om inget annat anges. Garantin tÀcker enhetens funktioner. BatterihÀlsa och ytligt skick pÄ enheten kan skilja sig frÄn produktens ursprung pga. slitage. Garantin gÀller ej vid fuktskada eller yttre Äverkan tex. tappskada eller ingrepp. BatterihÀlsan pÄ begagnade iOS-enheter Àr alltid minst 85% vid leverans om inget annat anges. Batteriet i alla enheter vi sÀljer omfattas av 6 mÄnaders garanti.
  6. Vi skickar alla produkter som Àr bestÀllda före klockan 12 redan samma dag om bestÀllningen utförs pÄ en arbetsdag. Fraktkostnaden Àr för nÀrvarande gratis. Frakten tar normalt sett 1 arbetsdag.
  7. Vi delar personuppgifter med Omocom, vÄr leverantör av försÀkringar. Omocom behöver ta del av grundlÀggande uppgifter om försÀkringstagaren och den försÀkrade egendomen för att administrera begÀrd försÀkring. Uppgifter lÀmnas enbart vidare till Omocom om en anvÀndare ansöker om en försÀkring. FullstÀndig information om Omocoms behandling av personuppgifter finns pÄ https://omocom.insurance

Servicevillkor

GÀller nÀr vi utför en reparation

  1. Techexperts sparar uppgifter om kunder och inlÀmnade enheter i syfte att kunna fullgöra garantiÄtaganden, göra utskick av nyheter samt enkÀtundersökningar (Àven via tredje part) om kundnöjdhet.
  2. Tillverkarens garanti pÄ din enhet kan brytas vid reparation. PhoneHero AB Àr oberoende reparatör och ej auktoriserad hos nÄgon tillverkare.
  3. Delar som ej Àr original kan anvÀndas vid reparation av inlÀmnad enhet. Enbart reservdelar skriftligen mÀrkta med Original Àr riktiga originaldelar.
  4. Vi kan ej garantera vattentÀthet pÄ din enhet efter lagning.
  5. Vi kan ej garantera att data pÄ din inlÀmnade enhet finns kvar efter service/felsökning.
  6. Vi lÀmnar 6 mÄnaders garanti pÄ reservdelar och vÄrt arbete. Ej generell garanti pÄ hela enheten. Tapp- och fuktskada tÀcks ej.
  7. Om du har begÀrt sÀkerhetskopiering, datarÀddning eller dataöverföring mellan enheter kan PhoneHero AB tillfÀlligt behöva lagra din personliga data pÄ vÄra servrar för att fullgöra uppgiften. Vi tar ej del av denna data, lÀmnar inte ut till tredjepart och raderar regelbundet.
  8. Om du skickar in din enhet med post eller bud ansvarar du för den fram tills dess att den tagits emot oskadd hos oss. Detta gÀller oavsett om du sjÀlv eller vi betalar frakten. NÀr vi returnerar din enhet stÄr vi för eventuella transportskador/försvinnanden.
  9. Vi tar ej ansvar för eventuella tillbehör som lÀmnas/skickas in till oss tillsammans med din enhet (kartonger, hörlurar, laddare etc).
  10. Vi delar personuppgifter med Omocom, vÄr leverantör av försÀkringar. Omocom behöver ta del av grundlÀggande uppgifter om försÀkringstagaren och den försÀkrade egendomen för att administrera begÀrd försÀkring. Uppgifter lÀmnas enbart vidare till Omocom om en anvÀndare ansöker om en försÀkring. FullstÀndig information om Omocoms behandling av personuppgifter finns pÄ https://omocom.insurance

Villkor för försÀljning till oss

GÀller nÀr du vill sÀlja din enhet till oss

  1. Techexperts sparar uppgifter om kunder i syfte att kunna fullgöra garantiÄtaganden, göra utskick av nyheter samt enkÀtundersökningar om kundnöjdhet.
  2. Priset som vi erbjuder för din enhet gÀller i tvÄ veckor. Priset förutsÀtter att inga ytterligare defekter finns pÄ enheten utöver vad du angivit i i formulÀret pÄ vÄr webbsida. Prisavdrag kan komma att göras ifall ytterligare fel upptÀcks eller om skicket pÄ varan avviker frÄn det du angivit. Om förÀndring av priset görs och du ej godkÀnner detta har du rÀtt att kostnadsfritt hÀmta ut din enhet i vÄr serviceverkstad eller fÄ den returnerad med post utan nÄgon extra kostnad.
  3. Vi kan komma att efterfrÄga inköpskvitto för din begagnade enhet. Om kvitto som innehÄller ditt namn och enhetens IMEI eller serienummer ej kan presenteras kan vi vÀlja att avbryta köpet.
  4. Enheter som Àr lÄsta till ett Google- eller Apple-konto (Apple-ID) köps ej in. Vi kan bistÄ dig med instruktioner för hur du tar bort ditt konto.
  5. Om du skickar in din enhet med post eller bud ansvarar du för den fram tills dess att den tagits emot oskadd hos oss. Detta gÀller oavsett om du sjÀlv eller vi betalar frakten. NÀr vi returnerar din enhet stÄr vi för eventuella transportskador/försvinnanden.
  6. Vi tar ej ansvar för eventuella tillbehör som lÀmnas/skickas in till oss tillsammans med din enhet (kartonger, hörlurar, laddare etc)

PRISGARANTI VID FÖRSÄLJNING

Garantin betyder att vi betalar bÀst för din gamla mobil jÀmfört mot andra företag i Sverige.

Det andra företaget behöver pÄ sin webbsida kunna visa vad de betalar och skicket pÄ mobilen ska vara jÀmförbart mot det du kan vÀlja pÄ phonehero.se. Garantin gÀller upp till tvÄ veckor efter att du sÄlt din mobil till oss. Hittar du ett företag som betalar bÀttre ska du sÄ snart som möjligt höra av dig till info@techexperts.se sÄ ersÀtter vi dig med mellanskillnaden + 100 kr extra.

Prisgarantin Àr giltig för mobiler och surfplattor sÄlda till oss fram till och med 2024-02-22